fredag den 4. september 2009

Go with it

Jeg overvejer af en eller anden grund at lade være. Og af just den grund vælger jeg i slutspurgten at lade være. Det handler om moral. En ekstrempligtskyldighed jeg føler jeg aldrig bliver helt af med. Jeg kan og skal ikke gå rundt og hjælpe alle andre hele tiden. Eller i hvertfald FØLE at jeg SKAL forsøge.
Selvfølgelig skal jeg være til stede, men jeg har også dårlige vaner inden for området.

Dette skal blive en test. Føl dig tilpads. DU har taget et valg. Go with it.

3 kommentarer:

Jonna sagde ...

Jag är vegeterian. Nästan. OVER AND OUT.

johannes duelund sagde ...

Nice. Vet inte hur långt du tänkte; det var inte "MAT" jag hade i tankarna, men något helt annat. Jag inser dock i relation til dit svar hur "bar" mitt inlägg var: det kan förhoppningsvis få folket att tänka över ett och annat - och ta ställning.

stälning själning säljning skälning skäl skäl allt har sin säl.

Neat. Go FOR it. VEGETARISM. JAg stöttar.

Jonna sagde ...

Jag vet att det inte var det som var din tanke. Det är det här som som är mitt problem. Alltså, mina tankar är för vida och alltför flyktiga och mina tangentknapparfingrar alldeles för impulsiva. Jag tror jag vet vad du menar men jag tycker att min mening är viktigare, för att den är min, och därför klottrar jag ner den på din stackars blogg. Sorry grabben.