mandag den 27. april 2009

Fuck du er klam andré breton

Min Elskede er en svedsur gummisko
Med indgroet tobakskrads
Med rådne frugter og svinekød
Min elskede er klam og ækel og dejlig
Som den behårede gnu
Som røv og lort
Og solens sidste stråler
Med kløer og grene fra Allah til Baal
Til frænde og fjende
Min Elskede er hadet til det dig man skal skrive
Min Elskede et svedløst som et svin
Slimet som månen og fed som en tulipan
Min Elskede er saltlagen i et sildeglas
Min elskede er fisken i havet
Min elskede er boblerne i bækken
Som tørrer ud – i mundingen
Af en bavian af en val
Af et hav af en ørken
Min Elskede er tidslen i ørkenen
Når intet andet er tilbage
Er tilbage i tidslens gift
I tidslens saft
Er Min Kvindes safter
Fløde og honning og og og og og og og
Og min Elskede er Og
Og død
Og levende
Død levende
Levende død
For min Elskede er i midten af vejen
Foran lastbilen
Tågehorn og fuglesang
I livet af lykkens vrå og vræl
Og alt det der andet noget
Med Guds gummisko i hånden er
Min elskede en søvnløs alkoholiker
Dilettant og gangster Er min Elskede
Alt jag har
Min elskede er den frie kærlighed
Min Elskede er lys og mørk
Som en Engel som en kælling
Borte uden at vide det
Med naivt og arrogant
i kasse sættende
Elskende Elskede
Elskede, Elskede
Med had og sorg og samvittighed sandhed virkelighed dumhed kærlighed kedsomlighed tomhed
Med alle mulige –heder
Er min elskede ikke alt det her og alligevel alt det her
Min elskede Min elskede Min elskede
Ærlighed

Argh – Jeg elsker dig
Min fucking kærlighed


--
Johannes Duelund
26 april 2009, Kristianstad

Ingen kommentarer: