søndag den 10. januar 2010

Bekendelser

ABOUT A BOY

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil sige. Det er en god historie – har lige set filmen for første gang. Den rammer. Mig, om ikke andre. Prøv at se den, den er værd et forsøg.

Den har måske ikke lige frem meget med visual arts at gøre. Og en formidabel slutning har den heller ikke – men den skal jo sælges... Nuvel, det som fanger er fortællingens genre; mennesker.

At være uden andre mennesker som menneske er svært. Vi lever til største del vores liv sammen med andre mennesker. Vi reflektere os i hinanden, stimuleres og lærer af hinanden. Jeg går ind for troen på at alt er foranderligt. Vi kan aldrig vide os sikker på noget, med mindre vi selvfølgelig bestemmer os for det. Bliver du forvirret? Jeg gør, har heller ikke lyst til at uddybe, så lad mig overgå til noget mere begribeligt.

ABOUT A HUMAN

Filmen About a boy, fortæller historien om hvordan to verdner mødes. De nærmest kolliderer for at mod slutningen forenes til en ny, tredje verden (en verden hvor begge føler de har oplevet noget værdigfuldt). Det var meget kort. Gider ikke resumere, eller forklare – det er ikke mit formål, det kan Ole eller nogen anden for lov til. Min pointe er at jeg er pointefri og at dette snart er noget værre volapyk – ikke dets mindre har jeg tænkt mig at udgive det. Tænk en gang at du stadig læser (ps. tak for tålmodigheden).

Menneske til menneske så tror jeg Tobias har ret (men lov mig ikke at sige ham det!), der ER en ”udødelig menneskelig natur” som ikke kun er stræben efter ”mening”. Spørgsmålet er bare HVAD?




lol.....


Ingen kommentarer: